XVIII Gastronòmica 2017 a Teruel

El cap de setmana del 6 al 8 d'octubre va tenir lloc per les terres de Teruel una nova edició de la Gastronòmica, sumant ja XVIII edicions. Els nostres companys Josep Esteve i Sedes no deixen de sorprendre'ns amb una excel·lent organització i una alta participació.

El divendres ens vam anar reunint al Gran Hotel Botánicos (****) situat al centre de Teruel i que seria la nostra base durant tot el cap de setmana.

El dissabte ens vam dirigir cap a Albarracín on vam realitzar una visita guiada a les pintures rupestres que es troben en un conjunt "d'abrics" amb pintures d'Art Rupestre Llevantí (Patrimoni de la Humanitat), que representen escenes d'animals com toros, cèrvols i cavalls, homes caçant i ballant. Datats entre el 6000 i el 2000 a. C., foren declarats Parc Cultural i Espai Natural Protegit. També vam poder visitar el poble d'Albarracín, amb carrers adaptats a la difícil topografia del territori, amb escalinates i passadissos, així com un casc antic molt interessant.

gastronómica

Al finalitzar la visita a Albarracín vam fer honor al nom de la Gastronòmica anant a dinar al Restaurant El Batán de Tramacastilla, en plena Serra de Albarracín i que té una estrella Michelin, gràcies a la cuina orientada a la tradició i als producte de la zona que elabora María José Meda. Després del dinar, vam tornar a l'hotel i aquells amb més tirada van poder anar de tavernes pel centre de Teruel.

El diumenge pel matí ens va venir a buscar la guia per visitar Teruel, passejar pels seus carrers plens d'edificis mudéjars: la plaça del Torico, les torres de El Salvador i el mauseoleu dels Amants de Teruel amb l'esglèsia de San Pedro.

Un cop finalitzada la visita per Teruel, ens vam dirigir al Restaurant Mesón Óvalo, on vam degustar un dinar típic d'Aragó i després vam agrair de tot cor al Josep i a la Sedes l'oportunitat que ens ofereixen cada any de gaudir de la Gastronòmica i que ja estem desitjant conèixer on transcurrirà la XIX Edició.

Joan Almirall Claret
Fotos: Miguel Bayo Aguilella

gastronómica

Ús de les cookies

Aquest lloc web fa ús de cookies perquè tingueu una millor experiència d’usuaris. Si continueu navegant, estareu donant el vostre consentiment per a l’acceptació de les anomenades cookies i l’acceptació de la nostra Política de cookies , cliqueu l'enllaç per a més informació.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra Política de cookies, pinche el enlace para mayor información.