Comunicat: nova informació sobre ZBE i CO2

Benvolguts/des,

Adjunt us enviem l'escrit que ha confeccionat la FCVH i que explica detalladament els diferents passos realitzats i la situació actual respecte als temes que darrerament preocupen a tots els aficionats als vehicles d'altres temps. En concret les Zones de Baixes Emissions, els Impostos sobre els Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM), i en especial l’impost sobre el CO2, dins la Llei de Canvi Climàtic.

Hem de dir que el Clàssic (CMCB), el teu club, ha estat al costat de la Federació en les reunions mantingudes amb l'Administració sobre l'impost del CO2, i que tot i haver ajudat en la confecció de l'esmena que equiparava els vehicles catalogats com a històrics amb els no catalogats, però que complien els mateixos requisits que indica la llei per als primers, aquesta esmena no ha arribat a ser aprovada per problemes "en els aplicatius informàtics" de l'Agència Tributària.

Els directius del club, juntament amb alguns socis de l'entitat, hem estat en contacte amb diversos representants, al més alt nivell,  dels partits que conformen el Govern català actual, i ens han assegurat que l'esmena serà introduïda al 2020, fet que voldria dir, si fos així, que els clàssics no pagarien impost de CO2 a partir d'aquest any, però sí que s'haurà de pagar l'impost de 2019 que, pel fet de ser el primer, té una reducció en la quota a liquidar.

La FEVA a Madrid, amb qui hem estat en la reunió de clubs que va organitzar, ens ha informat de totes les gestions que s'estan fent a nivell de la Direcció General de Trànsit i sobre la col·laboració amb la FCVH per ajudar a solucionar el referit impost del CO2.

Ens satisfà veure que les nostres administracions consideren cada cop més les nostres federacions com a interlocutors vàlids per avançar en les normatives referides als  vehicles clàssics i antics i, de rebot, es veu la necessitat que tindrà qualsevol aficionat que vulgui gaudir de les millores que s'aniran produint per ser membre d'un club federat. Alguns certificats per equiparar els històrics amb els no catalogats, sembla que sols els podrà emetre un club amb el vistiplau de la federació. Com més grans siguem els clubs, més grans seran les federacions i més força tindrem tots.